Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Jesteś tutaj : Strona główna / Urząd / Wydziały / Wydział Planowania Przestrzennego / Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Do zadań gminy należy ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Ewidencję prowadzi się w systemie teleinformatycznym. Celem ustalenia numeru porządkowego na budynek należy wystąpić z wnioskiem do Burmistrza Wadowic. Numerem porządkowym może zostać oznaczony budynek istniejący (wybudowany),  prognozowany do wybudowania bądź będący w trakcie budowy.

Ewidencja dostępna jest pod następującym adresem internetowym: www.wadowice.e-mapa.net

Dane adresowe (punkty adresowe) gminy Wadowice dostępne są również w serwisie Dane Publiczne.gov.pl

Tutejszy Urząd ma również opracowany wzór tabliczki z numerem porządkowym

PRZYKŁADOWA TABLICZKA Z NUMEREM PORZĄDKOWYM

Wzór tabliczki, wymiary oraz kolory:

230/250mm

58315 - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

wymiary – szer. 230 mm

wys. 250 mm

czcionka – arial

wysokość dużych liter 24 mm

wysokość małych liter 16 mm

wysokość numeru 77 mm

kolor niebieski bardzo zbliżony do RAL 5002

grubość obwódki- 4 mm

Właściwe oznaczenie nieruchomości poprzez duże numery porządkowe z wyraźną nazwą ulicy czy miejscowości oraz odpowiednie oświetlenie ułatwia lokalizację danego budynku, a także ma wpływ na nasze bezpieczeństwo. Brak właściwej tabliczki z numerem porządkowym może powodować trudności z dotarciem pod wskazany adres między innymi służbom ratowniczym.

Powyższe zagadnienia regulują przepisy:

– Ustawa z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. 2101 z późn. zm.);

– Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012r. poz.125).

Wprowadzono: 25 kwietnia 2017