Harmonogram

Jesteś tutaj : Strona główna / Budżet Partycypacyjny (Obywatelski) / Harmonogram
  1. Spotkania diagnostyczne

    Spotkania diagnostyczne organizowane w formie publicznych dyskusji mieszkańców stanowią integralną część akcji informacyjno-edukacyjnej, mającej na celu wypracowanie wspólnie z mieszkańcami sołectw i osiedli rekomendacji określających problemy i potrzeby, które mogą zostać zaspokojone w ramach Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) Gminy Wadowice.

    Spotkania diagnostyczne, otwarte dla wszystkich zainteresowanych, organizuje Burmistrz Wadowic przy współpracy z Radami Sołectw i Osiedli. Rekomendacje ze spotkań diagnostycznych podawane są do publicznej wiadomości przede wszystkim poprzez ich opublikowanie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego i mogą stanowić materiał pomocniczy dla mieszkańców w przygotowywaniu propozycji projektów do Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego).

    plakat BPO - Harmonogram

  2. Punkt konsultacyjny

    W okresie składania wniosków będzie działać Punkt Konsultacyjny. W następujących terminach: 19 czerwca, 26 czerwca, 3 lipca w godzinach od 12:00 do 15:00 pracownicy poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego pomogą w uzyskaniu informacji potrzebnych do złożenia propozycji projektu.

    Ponadto na Placu Jana Pawła II działać będzie Ogródek Konsultacyjny w następujących terminach: 22 czerwca, 29 czerwca, 6 lipca w godzinach od 14:00 do 16:00.

  3. Rada ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego)
  4. W wyniku przeprowadzonego naboru członkami Rady ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) w Gminie Wadowice zostali: Teresa Romanowska, Franciszek Lempart – przedstawiciele sołectw oraz Aneta Stawowczyk (Stowarzyszenie Wadowickie Inicjatywy Obywatelskie), Łukasz Korzeniowski (Młodzieżowa Rada Miejska), Grzegorz Pacut (Towarzystwo Miłośników Ziemi Wadowickiej) – przedstawiciele organizacji pozarządowych i innych ciał opiniująco-doradczych działających w Gminie Wadowice. Ponadto Rada Miejska w Wadowicach wskazała trzech swoich przedstawicieli, którymi są: Szymon Ficek, Robert Malik i Andrzej Strzeżoń, natomiast przedstawicielami Urzędu Miejskiego wskazanymi przez Burmistrza Wadowic są: Marcin Piwowarczyk i Ewelina Rolka.

    Nabór do Rady ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) odbywał się na podstawie Zarządzenia Nr 0050.948.2018.OR Burmistrza Wadowic z 14 maja 2018 roku. Do zadań Rady należy w szczególności wydawanie opinii w sprawach dotyczących Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego), o które zawnioskuje Burmistrz.

    Rada spośród swoich członków wybrała Przewodniczącego, którym został Grzegorz Pacut, oraz Zastępcę Przewodniczącego – został nim Szymon Ficek.

  5. Zgłaszanie pomysłów

Kiedy i w jaki sposób można zgłaszać propozycje projektu?

Na propozycje projektów do Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) czekamy od 18 czerwca do 8 lipca 2018 roku. Wypełniony formularz wraz z załącznikami należy złożyć:

  • listownie na adres: Urząd Miejski w Wadowicach, Plac Jana Pawła II 23, 34-100 Wadowice z adnotacją na kopercie „Budżet Partycypacyjny (Obywatelski)”,
  • osobiście w Urzędzie Miejskim w Wadowicach w Biurze Obsługi Mieszkańca,
  • mailowo, na adres bpo@wadowice.pl w formie zeskanowanych oryginalnych dokumentów.

    5. Weryfikacja formalno-prawna propozycji projektów

  • Wszystkie zgłoszone propozycje projektów są analizowane przez urzędników pod kątem formalno-prawnym oraz możliwości ich realizacji. Lista wszystkich projektów zostanie opublikowana po zakończeniu weryfikacji. W przypadku, gdy Autor propozycji nie zgadza się z opinią dotyczącą dopuszczenia projektu do głosowania, może złożyć odwołanie do Burmistrza Wadowic w terminie do 7 dni od publikacji listy projektów.

    6. Forum Mieszkańców

    Wszystkich Autorów propozycji projektów oraz osoby zainteresowane Budżetem Partycypacyjnym (Obywatelskim) i tym, co dzieje się w naszej gminie, zapraszamy 10 września do Wadowickiego Centrum Kultury, gdzie obędzie się FORUM MIESZKAŃCÓW. Będzie to spotkanie poświęcone prezentacji wszystkich propozycji projektów do naszej pierwszej edycji BPO oraz dyskusji o nich. Forum Mieszkańców to doskonała okazja, by przed głosowaniem zapoznać się z projektami i porozmawiać o nich.

    7. Głosowanie

    Głosowanie na projekty odbędzie się w dniach 5 – 14 października 2018 roku. Mogą w nim wziąć udział ci mieszkańcy gminy, którzy ukończyli 16 lat. Głosowanie odbywa się elektronicznie, korespondencyjnie, poprzez złożenie formularza w Urzędzie Miejskim lub w innym punkcie wyznaczonym przez Burmistrza Wadowic i trwa 10 dni. Co ważne, głosujący musi oddać głos na trzy różne projekty, przyznając im od 1 do 3 punktów w następujący sposób:

    • 3 punkty dla projektu najwyżej ocenianego,
    • 2 punkty dla projektu ocenianego wysoko w drugiej kolejności,
    • 1 punkt dla projektu uznanego za trzeci w kolejności najwyżej ocenianych.

    Przyznanie punktów na więcej niż trzy projekty bądź mniej niż trzy projekty powoduje, że głos jest nieważny!

    Głosować można poprzez stronę: www.wadowice.pl/bpo/glosowanie, korespondencyjnie (liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego) lub w jednym z dwunastu punktów na terenie gminy:

  1. Urząd Miejski w Wadowicach,
  2. Wadowickie Centrum Kultury,
  3. Biblioteka Publiczna,
  4. Kryta Pływalnia „Delfin”,
  5. Szkoła Podstawowa w Babicy,
  6. Szkoła Podstawowa nr 2 w Choczni,
  7. Szkoła Podstawowa w Wysokiej,
  8. Szkoła Podstawowa w Zawadce,
  9. Zespół Szkół w Jaroszowicach,
  10. Zespół Szkół Publicznych w Kleczy Dolnej,
  11. Publiczna Szkoła Podstawowa w Ponikwi,
  12. Publiczna Szkoła Podstawowa w Stanisławiu Górnym.

Wprowadzono: 22 maja 2018