- Spotkania diagnostyczne
Spotkania diagnostyczne organizowane w formie publicznych dyskusji mieszkańców stanowią integralną część akcji informacyjno-edukacyjnej, mającej na celu wypracowanie wspólnie z mieszkańcami sołectw i osiedli rekomendacji określających problemy i potrzeby, które mogą zostać zaspokojone w ramach Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) Gminy Wadowice.
Spotkania diagnostyczne, otwarte dla wszystkich zainteresowanych, organizuje Burmistrz Wadowic przy współpracy z Radami Sołectw i Osiedli. Rekomendacje ze spotkań diagnostycznych podawane są do publicznej wiadomości przede wszystkim poprzez ich opublikowanie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego i mogą stanowić materiał pomocniczy dla mieszkańców w przygotowywaniu propozycji projektów do Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego).
- Punkt konsultacyjny
W okresie składania wniosków będzie działać Punkt Konsultacyjny. W następujących terminach: 19 czerwca, 26 czerwca, 3 lipca w godzinach od 12:00 do 15:00 pracownicy poszczególnych wydziałów Urzędu Miejskiego pomogą w uzyskaniu informacji potrzebnych do złożenia propozycji projektu.
Ponadto na Placu Jana Pawła II działać będzie Ogródek Konsultacyjny w następujących terminach: 22 czerwca, 29 czerwca, 6 lipca w godzinach od 14:00 do 16:00.
- Rada ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego)
- Zgłaszanie pomysłów
W wyniku przeprowadzonego naboru członkami Rady ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) w Gminie Wadowice zostali: Teresa Romanowska, Franciszek Lempart – przedstawiciele sołectw oraz Aneta Stawowczyk (Stowarzyszenie Wadowickie Inicjatywy Obywatelskie), Łukasz Korzeniowski (Młodzieżowa Rada Miejska), Grzegorz Pacut (Towarzystwo Miłośników Ziemi Wadowickiej) – przedstawiciele organizacji pozarządowych i innych ciał opiniująco-doradczych działających w Gminie Wadowice. Ponadto Rada Miejska w Wadowicach wskazała trzech swoich przedstawicieli, którymi są: Szymon Ficek, Robert Malik i Andrzej Strzeżoń, natomiast przedstawicielami Urzędu Miejskiego wskazanymi przez Burmistrza Wadowic są: Marcin Piwowarczyk i Ewelina Rolka.
Nabór do Rady ds. Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) odbywał się na podstawie Zarządzenia Nr 0050.948.2018.OR Burmistrza Wadowic z 14 maja 2018 roku. Do zadań Rady należy w szczególności wydawanie opinii w sprawach dotyczących Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego), o które zawnioskuje Burmistrz.
Rada spośród swoich członków wybrała Przewodniczącego, którym został Grzegorz Pacut, oraz Zastępcę Przewodniczącego – został nim Szymon Ficek.
Kiedy i w jaki sposób można zgłaszać propozycje projektu?
Na propozycje projektów do Budżetu Partycypacyjnego (Obywatelskiego) czekamy od 18 czerwca do 8 lipca 2018 roku. Wypełniony formularz wraz z załącznikami należy złożyć:
- listownie na adres: Urząd Miejski w Wadowicach, Plac Jana Pawła II 23, 34-100 Wadowice z adnotacją na kopercie „Budżet Partycypacyjny (Obywatelski)”,
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Wadowicach w Biurze Obsługi Mieszkańca,
- mailowo, na adres bpo@wadowice.pl w formie zeskanowanych oryginalnych dokumentów.
5. Weryfikacja formalno-prawna propozycji projektów
- 3 punkty dla projektu najwyżej ocenianego,
- 2 punkty dla projektu ocenianego wysoko w drugiej kolejności,
- 1 punkt dla projektu uznanego za trzeci w kolejności najwyżej ocenianych.
Wszystkie zgłoszone propozycje projektów są analizowane przez urzędników pod kątem formalno-prawnym oraz możliwości ich realizacji. Lista wszystkich projektów zostanie opublikowana po zakończeniu weryfikacji. W przypadku, gdy Autor propozycji nie zgadza się z opinią dotyczącą dopuszczenia projektu do głosowania, może złożyć odwołanie do Burmistrza Wadowic w terminie do 7 dni od publikacji listy projektów.
6. Forum Mieszkańców
Wszystkich Autorów propozycji projektów oraz osoby zainteresowane Budżetem Partycypacyjnym (Obywatelskim) i tym, co dzieje się w naszej gminie, zapraszamy 10 września do Wadowickiego Centrum Kultury, gdzie obędzie się FORUM MIESZKAŃCÓW. Będzie to spotkanie poświęcone prezentacji wszystkich propozycji projektów do naszej pierwszej edycji BPO oraz dyskusji o nich. Forum Mieszkańców to doskonała okazja, by przed głosowaniem zapoznać się z projektami i porozmawiać o nich.
7. Głosowanie
Głosowanie na projekty odbędzie się w dniach 5 – 14 października 2018 roku. Mogą w nim wziąć udział ci mieszkańcy gminy, którzy ukończyli 16 lat. Głosowanie odbywa się elektronicznie, korespondencyjnie, poprzez złożenie formularza w Urzędzie Miejskim lub w innym punkcie wyznaczonym przez Burmistrza Wadowic i trwa 10 dni. Co ważne, głosujący musi oddać głos na trzy różne projekty, przyznając im od 1 do 3 punktów w następujący sposób:
Przyznanie punktów na więcej niż trzy projekty bądź mniej niż trzy projekty powoduje, że głos jest nieważny!
Głosować można poprzez stronę: www.wadowice.pl/bpo/glosowanie, korespondencyjnie (liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego) lub w jednym z dwunastu punktów na terenie gminy:
- Urząd Miejski w Wadowicach,
- Wadowickie Centrum Kultury,
- Biblioteka Publiczna,
- Kryta Pływalnia „Delfin”,
- Szkoła Podstawowa w Babicy,
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Choczni,
- Szkoła Podstawowa w Wysokiej,
- Szkoła Podstawowa w Zawadce,
- Zespół Szkół w Jaroszowicach,
- Zespół Szkół Publicznych w Kleczy Dolnej,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Ponikwi,
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Stanisławiu Górnym.
Wprowadzono: 22 maja 2018