ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOŚCI
I. PODSTAWA PRAWNA:
Rozdział VI ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz.1287 ze zm.), Rozporządzenie MSWiA oraz Rolnictwa Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz. U. z 1999 r. Nr 45, poz.453),
Art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.2013.267 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2014.1628 ze zm.)
II. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach parter,
lub ze strony www.wadowice.pl
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach parter
IV. MIEJSCE ROZPATRZENIA WNIOSKU:
Wydział Gospodarki Gruntami – II piętro, pokój nr 38,
tel. (33) 87 318 11, wew. 200
V. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Pisemny wniosek o rozgraniczenie nieruchomości jednoznacznie wskazujący które odcinki granic wnioskodawcy mają być przedmiotem postępowania.
2. Dokument poświadczający tytuł prawny do nieruchomości (własność, użytkowanie wieczyste) wnioskodawcy do nieruchomości, której rozgraniczenia żąda.
3. Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
We wniosku należy wskazać geodetę, którego wnioskodawca proponuje do przeprowadzenia czynności rozgraniczeniowych, wskazać znane mu adresy zamieszkania właścicieli nieruchomości, z którymi ma być rozgraniczana jego nieruchomość.
W przypadku wniosku o rozgraniczenie nieruchomości dotyczącej niektórych odcinków, zakres wniosku należy zaznaczyć na kopii mapy ewidencyjnej.
VI. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- od wydania decyzji – 10,00 zł,
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie tut. urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wadowicach:
ING Bank Śląski S.A. nr: 80 1050 1445 1000 0023 5759 9998, za pośrednictwem banków lub poczty.
VII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Decyzja administracyjna zatwierdzająca ustalone granice lub decyzja o umorzeniu postępowania administracyjnego.
VIII. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do miesiąca od dnia przyjęcia operatu technicznego rozgraniczenia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
IX. DOKUMENTY UZYSKIWANE W POSTĘPOWANIU:
Operat techniczny rozgraniczenia nieruchomości.
X. TRYB ODWOŁAWCZY:
- Od decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości służy prawo żądania przekazania sprawy do sądu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem organu, który ją wydał.
- Od decyzji o umorzeniu postępowania rozgraniczeniowego służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14-tu dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem organu, który ją wydał.
XI. INNE INFORMACJE:
Wynikiem prowadzonego postępowania administracyjnego jest wydanie decyzji zatwierdzającej granice nieruchomości. W przypadku sporu co do przebiegających linii granicznych następuje umorzenie postępowania administracyjnego i sprawa z urzędu zostaje przekazana sądowi.
W przypadku zawarcia ugody przed geodetą postępowanie administracyjne zostaje umorzone.
Rozgraniczenie nieruchomości ma na celu ustalenie przebiegu ich granic przez określenie położenia punktów i linii granicznych, utrwalenie tych punktów znakami granicznymi na gruncie oraz sporządzenie odpowiednich dokumentów.
Pliki do pobrania:
- Wniosek o dokonanie rozgraniczenia (DOCX 134.25kB)
Wprowadzono: 22 marca 2016