Rozgraniczenie nieruchomości

Jesteś tutaj : Strona główna / Dla mieszkańców / Załatw sprawę / Znajdź swoją sprawę / Gospodarka Gruntami / Rozgraniczenie nieruchomości

ROZGRANICZENIE  NIERUCHOMOŚCI

I.  PODSTAWA PRAWNA:

Rozdział VI ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz.1287 ze zm.), Rozporządzenie MSWiA  oraz Rolnictwa Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz. U. z 1999 r. Nr 45, poz.453),

Art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U.2013.267 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U.2014.1628 ze zm.)

II. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach  parter,
lub ze strony www.wadowice.pl

III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach  parter

IV. MIEJSCE ROZPATRZENIA WNIOSKU:

Wydział Gospodarki Gruntami – II piętro, pokój nr 38,
tel. (33) 87 318 11,  wew. 200

V. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Pisemny wniosek o rozgraniczenie nieruchomości jednoznacznie wskazujący które odcinki granic wnioskodawcy mają być przedmiotem postępowania.
2. Dokument poświadczający tytuł prawny do nieruchomości (własność, użytkowanie wieczyste) wnioskodawcy do nieruchomości, której rozgraniczenia żąda.
3. Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.

We wniosku należy wskazać geodetę, którego wnioskodawca proponuje do przeprowadzenia czynności rozgraniczeniowych, wskazać znane mu adresy zamieszkania właścicieli nieruchomości, z którymi ma być rozgraniczana jego nieruchomość.
W przypadku wniosku o rozgraniczenie nieruchomości dotyczącej niektórych odcinków, zakres wniosku należy zaznaczyć na kopii mapy ewidencyjnej.

VI.  OPŁATY:
Opłata skarbowa:

  • od wydania decyzji – 10,00 zł,
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17,00 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
    Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie tut. urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Wadowicach:
    ING Bank Śląski S.A. nr: 80 1050 1445 1000 0023 5759 9998, za pośrednictwem banków lub poczty.

VII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Decyzja administracyjna zatwierdzająca ustalone granice lub decyzja o umorzeniu postępowania administracyjnego.

VIII. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do miesiąca od dnia przyjęcia operatu technicznego rozgraniczenia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

IX. DOKUMENTY UZYSKIWANE W POSTĘPOWANIU:

Operat techniczny rozgraniczenia nieruchomości.

X. TRYB ODWOŁAWCZY:

  1. Od decyzji  o rozgraniczeniu nieruchomości służy prawo żądania przekazania sprawy do sądu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem organu, który ją wydał.
  2. Od decyzji o umorzeniu postępowania rozgraniczeniowego służy prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14-tu dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem organu, który ją wydał.

XI. INNE  INFORMACJE:
Wynikiem prowadzonego postępowania administracyjnego jest wydanie decyzji zatwierdzającej granice nieruchomości.     W przypadku sporu co do przebiegających linii granicznych następuje umorzenie postępowania administracyjnego i sprawa z urzędu zostaje przekazana sądowi.
W przypadku zawarcia ugody przed geodetą postępowanie administracyjne zostaje umorzone.
Rozgraniczenie nieruchomości ma na celu ustalenie przebiegu ich granic przez określenie położenia punktów i linii granicznych, utrwalenie tych punktów znakami granicznymi na gruncie oraz sporządzenie odpowiednich dokumentów.

Pliki do pobrania:

Wprowadzono: 22 marca 2016