Urząd Miejski w Wadowicach to od teraz elektroniczna administracja. Wdrożone zostały niezbędne systemy informatyczne a pracownicy urzędu przeszli szereg szkoleń – wszystko po to, aby Państwo jako mieszkańcy mieli możliwość załatwienia swoich spraw w urzędzie bez wychodzenia z domu!
Takie tematy jak: wydanie wypisów
i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wydanie zezwolenia na usunięcie drzew
i krzewów, zgłoszenie awarii i innych sytuacji niebezpiecznych na terenie gminy, a także 30 innych spraw można zrealizować za pomocą usług świadczonych drogą elektroniczną, bez stania w kolejce, w czasie i poza godzinami pracy urzędu.
W Urzędzie Miejskim w Wadowicach ( w Biurze Obsługi mieszkańca pok. nr 7 ) znajduje się punkt potwierdzający, w którym każdy mieszkaniec i przedsiębiorca mogą zweryfikować swoją tożsamość w celu utworzenia profilu zaufanego na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Profil zaufany – to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy jako elektroniczny podpis). Za jego pomocą można łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych.
Procedura utworzenia profilu zaufanego:
- Wejdź na stronę profilu zaufanego www.pz.gov.pl.
- Skorzystaj z opcji „Zarejestruj się”.
- Uzupełnij dane osobowe dotyczące zakładanego profilu zaufanego (obowiązkowo należy wypełnić pola dotyczące: danych logowania, danych osobowych jak i kontaktowych), po czym Wybierz opcję „Zarejestruj się”.
- Wpisz kod autoryzacyjny wysłany (w formie SMS) na wskazany we wniosku numer kontaktowy, po czym wybierz opcję „Weryfikuj kanał autoryzacyjny i zarejestruj konto”.
- Po wybraniu opcji „Przejdź do listy punktów potwierdzających” pokaże się pełna lista instytucji (które dokonują potwierdzenia profilu zaufania), z której przy użyciu opcji „Filtr” Wybierz najbardziej dogodną instytucję (w której dokonasz potwierdzenia swojego profilu).
Serwis dostępny zarówno w wersji aplikacji przeglądarkowej jak i aplikacji mobilnej (dostępnej dla systemu Android), który po założeniu w nim konta (i jego weryfikacji w siedzibie urzędu) daje użytkownikowi wiele możliwości, wśród których najważniejszymi są:
- Dokładne poznanie (od strony formalnej) ścieżki załatwienia swojej sprawy w urzędzie.
- Sprawdzenie aktualnego stanu konta Podatnika.
- Płatność elektroniczna bezpośrednio na konto gminy za pomocą bezpiecznego systemu przelewów elektronicznych.
- Dostęp do wymaganych wniosków i formularzy, które będzie można wydrukować
i przedłożyć w urzędzie lub wysłać po wcześniejszym podpisaniu profilem zaufanym. - Powiadamianie za pomocą SMS czy e-mail o zaległościach płatniczych wobec gminy, informacjach indywidualnych, imprezach kulturalnych czy przewidywanych zagrożeniach.
Procedura założenia konta:
- Wejdź na stronę https://eurzad.wadowice.pl i w prawym górnym rogu wybierz opcję „Zaloguj”, a następnie „Nie masz konta? Zarejestruj się”.
- Wybierz jeden z dwóch sposobów rejestracji.
- Podaj niezbędne dane (w zależności od wybranego sposobu rejestracji).
- Po zalogowaniu się przejdź do opcji „Zarządzanie profilem” (dostępnej w prawym górnym rogu), a następnie do zakładki „Weryfikacja konta” (znajdującej się w dolnej części strony), gdzie wpisz nr PESEL lub NIP.
- Na koniec udaj się do Biura Obsługi Mieszkańca mieszczącego się w pok. nr 7 na parterze Urzędu Miejskiego w Wadowicach celem potwierdzenia wprowadzonych danych osobowych.
Pliki do pobrania:
- Ulotka – E-Urząd (PDF 1.77MB)
Wprowadzono: 7 grudnia 2018