Nabór wniosków rozpocznie się w poniedziałek, 10 lutego 2025 r. o godz. 7:00 i potrwa do wyczerpania miejsc na liście podstawowej (5 miejsc) oraz rezerwowej (3 miejsca).
O zakwalifikowaniu decyduje kolejność złożenia wniosku w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach, Pl. Jana Pawła II 23 oraz spełnienie m.in. niżej wymienionych warunków:
- wnioskodawca posiada tytuł prawny do nieruchomości, budynku, części budynku lub lokalu, którego dotyczy inwestycja, a w przypadku współwłasności – jeżeli ponadto odpowiednio właściciel lub wszyscy współwłaściciele wyrazili w formie pisemnej zgodę na realizację inwestycji;
- nieruchomość, budynek, część budynku lub lokal, którego dotyczy inwestycja, nie jest wykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej;
- budynki i lokale położone na nieruchomości, której dotyczy inwestycja, są ogrzewane wyłącznie przy pomocy wysokosprawnego i ekologicznego źródła ciepła (elektrycznego, na paliwo gazowe, pelletowego lub węglowego posiadającego zgodność z certyfikatem ekoprojektu oraz 5 klasę, olejowe, bądź włączone do miejskiej sieci ciepłowniczej);
Przyjmowane są wyłącznie wnioski w formie papierowej złożone osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
Jednocześnie przypominamy, że przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań związanych z inwestycją, konieczne jest podpisanie z Gminą Wadowice umowy na dofinansowanie.
Zwracamy uwagę, że inwestycje związane z montażem instalacji fotowoltaicznej powinny zostać zakończone do 30 listopada 2025 r.
Zgodnie z Regulaminem przyznawania dotacji z budżetu Gminy Wadowice na realizację inwestycji związanej z montażem instalacji fotowoltaicznej – źródła energii odnawialnej, stanowiącym Załącznik do Uchwały Nr XXIII/208/2020 Rady Miejskiej w Wadowicach z dnia 4 września 2020 r. z późn. zm., dofinasowanie w maksymalnej wysokości 6 000,00 zł (1 500,00 zł do 1 kW) wypłacone zostanie na zasadach określonych w Regulaminie oraz Umowie (do pobrania w załącznikach).
Po zrealizowaniu inwestycji Wnioskodawca składa w Urzędzie Miejskim w Wadowicach wniosek o rozliczenie dotacji, wraz z następującymi dokumentami:
1) oryginały faktur VAT lub rachunki, które wskazują wnioskodawcę jako nabywcę, zawierają wyszczególnienie kosztów kwalifikowanych i potwierdzają zakres oraz termin realizacji inwestycji;
2) protokół odbioru inwestycji wraz z oświadczeniem wykonawcy o jej wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami;
3) zaświadczenie od operatora o podłączeniu instalacji do sieci.
Wprowadzono: 5 lutego 2025
Pliki do pobrania:
- 1.-Uchwala.XXIV_.219.2020.fotowoltaika.pdf (PDF: 271.25kB)
- 2.-Wniosek_o_udzielenie_dofinansowania.pdf (PDF: 142.85kB)
- 3.-Oswiadczenie-wnioskodawcy_PV.pdf (PDF: 65.68kB)
- 4.-Oswiadczenie-wspolwlasciciel.pdf (PDF: 52.41kB)
- 5.-oswiadczenie_zrodlo_ogrzewania.pdf (PDF: 209.72kB)
- 6.-wzor-umowy.pdf (PDF: 108.95kB)
- 7.-Wniosek-o-rozliczenie.pdf (PDF: 43.80kB)
- 8.-protokol-koncowego-odbioru-technicznego.pdf (PDF: 58.97kB)