Pełnomocnikiem Burmistrza ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii jest Pan Marek Ciepły.
Do jego obowiązków należy w szczególności:
1. Przeprowadzanie analizy problemów uzależnień i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania na terenie Gminy. Przygotowanie dla Burmistrza informacji w tym temacie.
2. Przygotowanie i przedłożenie Zleceniodawcy do dnia 15 września 2021 r. projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022, zgodnego z obowiązującymi wymaganiami. Projekt powinien być skonsultowany z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Wadowicach.
3. Przedstawienie propozycji zadań wynikających z Gminnego Programu, które będą zlecane do wykonania w ramach otwartych konkursów ofert.
4. Opracowanie informacji i jej bieżąca aktualizacja na temat systemu pomocy dla osób uzależnionych i zagrożonych uzależnieniem na terenie gminy Wadowice.
5. Bieżące koordynowanie realizacji zadań wynikających z Gminnego Programu.
6. Przygotowanie i złożenie Zleceniodawcy sprawozdań z działalności programowej, zawierających informacje na temat realizacji Gminnego Programu.
7. Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz zmniejszenia rozmiaru problemu uzależnień, w tym z Komisjami Rady Miejskiej, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją, Sądem oraz dyrektorami szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, oraz przygotowanie informacji na temat działalności tych podmiotów w zakresie współpracy przy realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii.
8. Przeprowadzanie w zależności od zapotrzebowania szkoleń dla podmiotów korzystających z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
9. Podnoszenie własnych kwalifikacji i wiedzy poprzez udział w naradach, szkoleniach i konferencjach organizowanych m.in. przez PARPA, Urząd Marszałkowski, Małopolski Urząd Wojewódzki, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałaniu Narkomanii.
10. Przygotowywanie informacji i wypełnianie formularzy ankiet na rzecz wymienionych w pkt. 9 podmiotów w sprawach dot. problematyki uzależnień.
11. Udzielanie zainteresowanym podmiotom (radni, dziennikarze, organizacje pozarządowe, jednostki kontrolujące itp.) informacji na temat działań podejmowanych na terenie gminy w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
Wprowadzono: 6 lipca 2017