ZARZĄDZENIE NR 0050.556.2016.OR
BURMISTRZA WADOWIC
Z DNIA 21 LISTOPADA 2016 ROKU
w sprawie: regulaminu działania Wadowickiej Rady Sportu
Na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 446.) oraz art. 30 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie
(t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 176 z późniejszymi zmianami)
Burmistrz Wadowic zarządza, co następuje :
§ 1
Ustala się Regulamin Wadowickiej Rady Sportu stanowiący załącznik
do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Traci moc Regulamin Wadowickiej Rady Sportu stanowiący załącznik do Zarządzenia
Nr 0050.66.2015.OR Burmistrza Wadowic z dnia 3 marca 2015 roku.
§ 3
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi właściwego ze względu na zakres działania Wydziału Urzędu Miejskiego w Wadowicach.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia nr 0050.556.2016.OR
Burmistrza Wadowic z dnia 21 listopada 2016 roku
REGULAMIN WADOWICKIEJ RADY SPORTU
§ 1
ZADANIA RADY SPORTU
- Wadowicka Rada Sportu, zwana dalej „Radą” jest organem doradczym i opiniodawczym Burmistrza w sprawach dotyczących sportu w Gminie Wadowice.
- Do zadań Rady należy w szczególności opiniowanie:
- strategii rozwoju gminy, powiatu i województwa w zakresie kultury fizycznej i sportu,
- projektu budżetu w części dotyczącej kultury fizycznej,
- programów współpracy Gminy Wadowice z organizacjami pozarządowymi lub innymi podmiotami, w zakresie kultury fizycznej,
- programów rozwoju bazy sportowej na danym terenie, w szczególności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie dotyczącym przeznaczenia terenów na cele kultury fizycznej,
- wszelkich innych inicjatyw samorządu sprzyjających rozwojowi kultury fizycznej.
§ 2
TRYB PRACY RADY
- Członkowie Rady wybierają spośród siebie przewodniczącego, jego zastępcę oraz sekretarza. Przewodniczący lub jego zastępca organizują i prowadzą obrady.
- Rada obraduje na posiedzeniach zwoływanych co najmniej raz na kwartał.
- Posiedzenie Rady może być również zwołane przez Burmistrza Wadowic. Burmistrz Wadowic zwołuje pierwsze posiedzenie Rady.
- Zawiadomienie o terminie i miejscu posiedzenia powinno być wysłane do członków Rady oraz zapraszanych gości co najmniej 7 dni przed planowanym terminem. Zawiadomienia można dokonać telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć: pełnomocnik Burmistrza Wadowic
do spraw sportu oraz zaproszeni eksperci i przedstawiciele zainteresowanych organizacji, instytucji, stowarzyszeń. Osoby te mają prawo zabierać głos w czasie posiedzeń. - Obsługę administracyjną Rady zapewnia właściwy ze względu na zakres działania Wydział Urzędu Miejskiego w Wadowicach.
§ 3
GŁOSOWANIE I PROTOKÓŁ Z POSIEDZEŃ
- Rada wyraża stanowisko lub opinię w formie uchwał, przyjmowanych zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Rady. W razie równowagi głosów decyduje głos przewodniczącego, a w razie jego nieobecności – zastępcy. Głosowanie może być imienne.
- W przypadku nieobecności członka Rady – brać udział w posiedzeniu i głosować
w jego imieniu może osoba posiadająca stosowne do tego pełnomocnictwo, zgodnie
z art. 95 i 96 Kodeksu Cywilnego. - W przypadku braku kworum w pierwszym terminie, przewodniczący wyznacza drugi termin 15 minut po pierwszym, tego samego dnia. Rada w drugim terminie może podejmować ważne uchwały bez względu na ilość obecnych członków uprawnionych do głosowania, ale tylko w zakresie spraw objętych proponowanym porządkiem obrad.
- Z posiedzenie Rady jej sekretarz sporządza protokół, który podpisuje wraz z osobą prowadząca posiedzenie. Protokół powinien w sposób zwięzły oddawać przebieg posiedzenia oraz wynik głosowania poszczególnych uchwał.
- Do protokołu dołącza się:
- imienną listę uczestników posiedzenia wraz z ich podpisami
- porządek obrad
- teksty podjętych uchwał, podpisane przez sekretarza i osobę prowadząca posiedzenie.
- Protokół wraz z załącznikami przekazywany jest Burmistrzowi Wadowic w terminie 14 dni od daty posiedzenia.
Wprowadzono: 30 listopada 2016