Do zadań gminy należy ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Ewidencję prowadzi się w systemie teleinformatycznym. Celem ustalenia numeru porządkowego na budynek należy wystąpić z wnioskiem do Burmistrza Wadowic. Numerem porządkowym może zostać oznaczony budynek istniejący (wybudowany), prognozowany do wybudowania bądź będący w trakcie budowy.
Ewidencja dostępna jest pod następującym adresem internetowym: www.wadowice.e-mapa.net
Dane adresowe (punkty adresowe) gminy Wadowice dostępne są również w serwisie Dane Publiczne.gov.pl
Tutejszy Urząd ma również opracowany wzór tabliczki z numerem porządkowym
PRZYKŁADOWA TABLICZKA Z NUMEREM PORZĄDKOWYM
Wzór tabliczki, wymiary oraz kolory:
230/250mm
wymiary – szer. 230 mm
wys. 250 mm
czcionka – arial
wysokość dużych liter 24 mm
wysokość małych liter 16 mm
wysokość numeru 77 mm
kolor niebieski bardzo zbliżony do RAL 5002
grubość obwódki- 4 mm
Właściwe oznaczenie nieruchomości poprzez duże numery porządkowe z wyraźną nazwą ulicy czy miejscowości oraz odpowiednie oświetlenie ułatwia lokalizację danego budynku, a także ma wpływ na nasze bezpieczeństwo. Brak właściwej tabliczki z numerem porządkowym może powodować trudności z dotarciem pod wskazany adres między innymi służbom ratowniczym.
Powyższe zagadnienia regulują przepisy:
– Ustawa z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2017r. 2101 z późn. zm.);
– Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012r. poz.125).
Wprowadzono: 25 kwietnia 2017