Zgoda na przejazd po drogach z ograniczeniem tonażu

Jesteś tutaj : Strona główna / Bez kategorii / Zgoda na przejazd po drogach z ograniczeniem tonażu
  1. PODSTAWA PRAWNA:

Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.), ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.),

  1. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:

Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Wadowicach (parter pok. Nr 7) lub ze strony internetowej www.wadowice.pl

 

III.  MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:

Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Wadowicach (parter pok. Nr 7)

 

  1. MIEJSCE ROZPATRZENIA SPRAWY:

Wydział Infrastruktury i Rozwoju – II piętro pokój nr 47; tel. 873 18 11 wew. 166

 

  1. WYMAGANE DOKUMENTY:

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Wykaz pojazdów – załącznik nr 1 do wniosku,
  2. Fragment planu miejsca przejazdu z naniesioną trasą przejazdu,
  3. Dokument potwierdzający konieczność wjazdu na drogę z ograniczeniem tonażowym:
  1. kopia pozwolenia na budowę (w przypadku prowadzenia inwestycji budowlanej), a w przypadku wykonawcy robót również umowa na prowadzenie robót podpisana z inwestorem,
  2. oświadczenie o   posiadaniu   rzeczywistej   siedziby   lub   dysponowaniu   bazą   eksploatacyjną

(w przypadku dojazdu do siedziby/bazy prowadzonej działalności gospodarczej),

  1. oświadczenie o realizacji zlecenia/zamówienia,
  2. umowę zawarcia współpracy z firmą na którą wnioskodawca się powołuje,
  3. inne
  4. OPŁATY:
    1. Opłata skarbowa: zwolnienie na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm. )– ust. 44 w kol. 4 w pkt. 8 i 9 w części III załącznika do ustawy.
    2. Opłata skarbowa: w przypadku dołączenia do wniosku dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – 17,00 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – zwolnienie z opłaty skarbowej jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

VII.  SPOSÓB  I  TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 30 dni,  zaś sprawy szczególnie złożone do 60 dni od daty złożenia wniosku.

 

VIII TRYB ODWOŁAWCZY:

Od wydanej decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Wadowic w terminie 14 dni od daty jej otrzymania;

 

  1. INNE INFORMACJE:
  1. Z wnioskiem może wystąpić inwestor, lub w jego imieniu pełnomocnik (w tym przypadku do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo).

Postępowanie administracyjne wszczyna się na wniosek strony. Uzyskanie decyzji bądź jej odmowa następuje po przedłożeniu w tut. Urzędzie wymaganych wraz z wnioskiem dokumentów.

Załączniki:

Wprowadzono: 29 maja 2025