Urząd Miejski w Wadowicach ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Ekodoradcy.
Forma zatrudnienia:
Umowa o pracę
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie:
wykształcenie wyższe drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym, o profilu technicznym.
Wymagania niezbędne:
– obywatelstwo polskie,
– pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
– brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
– nieposzlakowana opinia;
– znajomość przepisów prawa materialnego, regulujących zakres tematyczny stanowiska, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
b) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
c) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska oraz odpowiednie akty wykonawcze,
d) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
e) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
f) ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
g) ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji,
h) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową,
i) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
– umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
– znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce;
– umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów);
– elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej;
– kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw,
– gotowość podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia rocznych studiów podyplomowych);
– komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań, umiejętność pracy w zespole.
Wymagania dodatkowe:
Wymagania pożądane:
– znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie;
– prawo jazdy kat. B;
– doświadczenie zdobyte w organizacjach, np.: pozarządowych, studenckich, itp.;
– doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej,
– doświadczenie projektowe lub wykonawcze w budownictwie,
– doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności, dokumentów typu PONE, PGN;
– ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, efektywności energetycznej, profesjonalnej prezentacji.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku ekodoradcy w ramach „Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze”:
- zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem,
- współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza,
- realizacja wszystkich zadań mających na celu poprawę jakości powietrza, prowadzonych w Wydziale Ochrony Środowiska, które służą pełnej realizacji projektu LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego,
- aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych m.in. w Planie gospodarki niskoemisyjnej, Programie ograniczania niskiej emisji,
- nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych,
- pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego,
- pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie,
- pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnianiu wniosków o dotację,
- udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną),
- prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła,
- współpraca z władzami gminy stanowiąc wsparcie burmistrza miasta w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza / dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy,
- współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, lekarzami, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.,
- monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania,
- rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu,
- przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM,
- stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji,
- zarządzenie ryzykiem w zakresie przypisanym do ekodoradcy w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami,
- przekazywanie zespołowi zarządzającemu i urzędowi gminy informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone,
- zastępowanie innych ekodoradców w przypadku nieobecności,
- zbieranie informacji w celach inwentaryzacyjnych – tworzenie ankiet, prowadzenie spotkań w celu uzupełnienia inwentaryzacji źródeł emisji w gminie,
- współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Krakowie ekspertami ds. energetyki itp.),
- aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
- stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach,
- udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM,
- przygotowywanie sprawozdań rocznych wynikających z Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego,
- ekodoradca, którego wynagrodzenie pochodzi ze środków projektu, może realizować jedynie zadania mieszczące się w ramach Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego.
Oferujemy:
Umowa na cały etat
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty:
W I etapie rekrutacji (składania ofert):
– CV oraz list motywacyjny,
– wypełniony załącznik do ogłoszenia
W II etapie rekrutacji (po zaproszeniu wybranych osób na rozmowę kwalifikacyjną):
– kopie dyplomu ukończenia studiów,
– kopie dokumentu potwierdzającego wcześniejsze zatrudnienie,
– kopie dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia,
– kopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach.
W ofercie prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia II etapu rekrutacji.
Jak złożyć dokumenty aplikacyjne:
Dokumenty należy składać/przesłać w terminie do 6 października 2021 roku, do godz. 1500 na dzienniku podawczym Urzędu lub elektronicznie na adres rekrutacja@wadowice.pl.
Oferty złożone po tym terminie nie będą uwzględniane. W przypadku zatrudnienia należy dostarczyć zaświadczenie o niekaralności.
Termin składania dokumentów:
2021-10-06
Dodatkowe informacje:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia o naborze – był niższy niż 6%.
Warunki pracy:
– wymiar czasu pracy – pełny etat,
– praca na terenie budynku Urzędu Miejskiego, jak również na terenie Gminy Wadowice
– praca wymaga częstych podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej,
– wynagrodzenie ustalone zgodnie z regulaminem zadania budżetowego UMWM: „Projekt zintegrowany LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego”,
– pierwsza umowa na stanowisku zostanie zawarta na czas określony,
– brak dostosowania miejsca pracy dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim – praca na drugim piętrze (brak windy, dostosowanego WC).
Wprowadzono: 28 września 2021
Pliki do pobrania:
- Klauzula_informacyjna-1.doc (DOC: 37.50kB)
- Nabor_na_wolne_stanowisko_urzednicze_-_EKODORADCY.docx (DOCX: 39.25kB)
- zalacznik_oswiadczenie_stanowisko_urzednicze-1.docx (DOCX: 29.64kB)