ETAP II – wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

Jesteś tutaj : Strona główna / Dla mieszkańców / Załatw sprawę / Znajdź swoją sprawę / Gospodarka Gruntami / Podział nieruchomości / ETAP II – wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości

PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
ETAP II – wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości


I. PODSTAWA PRAWNA:

Dział III Rozdział 1 ustawy z dnia 21.08. 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j.Dz.U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 ze zm.),Rozp. Rady Ministrów z dnia 07.12.2004 r. w sprawie sposobu
i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U.Nr 268, poz. 2663).

II. MIEJSCE POBRANIA WNIOSKU:

Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach – parter, pok. 7,
lub ze strony www.wadowice.pl

III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:

Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Wadowicach – parter, pok. 7

IV. MIEJSCE ROZPATRZENIA WNIOSKU:

ETAP I: Wydział Planowania Przestrzennego – II piętro, p. nr 43,
tel. (33) 87 318 11, 82 341 03 wew. 204
ETAP IIWydział Gospodarki Gruntami – II piętro, pokój nr 38,
tel. (33) 87 318 11, 82 341 03 wew. 200.

V .WYMAGANE DOKUMENTY:
ETAP I (wydanie opinii w sprawie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego):

  1. wstępny projekt podziału nieruchomości (wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663 z dnia 21.12.2004r.) –  2 egz. dla Urzędu Miejskiego + 1 egz. dla każdego współwłaściciela,
  2. dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
  3. wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi,
  4. opinia właściwego zarządcy drogi (w przypadku projektowanych nowych zjazdów z drogi krajowej lub powiatowej),
  5. pozwolenie o którym mowa w art. 96 ust.1a ustawy o gospodarce nieruchomościami (w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków),
  6. rzuty poszczególnych kondygnacji budynku wraz z odcinkami granic wewnątrz budynku, jeżeli proponowany podział powoduje także podział budynku (art.93 ust.3b ustawy o gospodarce nieruchomościami).

ETAP II(wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości)

  1. protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
  2. wykaz zmian gruntowych,
  3. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
  4. mapy z projektem podziału – 2 egz. dla Urzędu Miejskiego +  po 1 egz. dla każdego współwłaściciela,
  5. prawomocna decyzja Starosty Wadowickiego o zmianie przebiegu granic/zmianę powierzchni/zniesieniu działek wraz z mapą uzupełniającą

VI. SPOSÓB i TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
ETAP I: Postanowienie opiniujące zgodność proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego wydawane jest w terminie do 14 dni od dnia złożonego kompletnego wniosku (wniosek + załączniki wymienione w pkt V – ETAP I). Postanowienie jest wysyłane pocztą
lub odbierane osobiście przez Wnioskodawcę bądź przez Pełnomocnika.
ETAP II: Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości wydana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (wniosek + załączniki wymienione w pkt V – ETAP II). Decyzja jest wysyłana pocztą lub odbierana osobiście przez Wnioskodawcę.

VII. OPŁATY:
Nie pobiera się.

VIII. INNE INFORMACJE:
Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek  wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.

XI. POUCZENIE O MOŻLIWOŚCI ZŁOŻENIA ODWOŁANIA, ZAŻALENIA:

  1. Od postanowienia służy stronie prawo złożenia zażalenia za pośrednictwem Burmistrza Wadowic  do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10  w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
  2. Od decyzji służy stronie odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Wadowic do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie ul. Lea 10 w terminie 14-tu dni od daty otrzymania decyzji.

Pliki do pobrania:

Wprowadzono: 22 marca 2016